یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شرکتهای PAP ،خواستار دریافت پهنای باند از شرکت ارتباطات زیرساخت هستند

اينترنت

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴:۰۰


شرکت‌های PAP بیش از 60 درصد مصرف STM1 (پهنای باند) کشور را به خود اختصاص داده اند و به همین انداره نیز خواستار دریافت پهنای باند از شرکت ارتباطات زیرساخت هستند.

وایمکس نیوز - عبدالمحمد بیدختی نژاد رئیس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی رایانه ای با بیان این مطلب گفت: شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت ADSL در حدود 470 شهر و بیش از 700 مرکز مخابراتی کشور به ارائه اینترنت پرسرعت می‌پردازند.
وی افزود: تاکنون یک میلیون و 100 هزار پورت پرسرعت اینترنت در کشور از سوی PAP ها نصب شده است که از این تعداد حدود 600 هزار پورت پرسرعت مشغول بکار است.
به گفته رییس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی رایانه ای طبق اهداف برنامه چهارم توسعه بخش خصوصی موظف به ایجاد یک میلیون و 200 هزار پورت پرسرعت بود که نسبت به این هدف فاصله چندانی نیست.
وی با اشاره به تصویب آیین نامه شماره 97 کمیسیون تنظیم مقررات گفت: این حرکت جدی ترین اقدام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جهت شفاف سازی مسائل اولیه واگشایی خدمات سیم مسی (آن باندلینگ) است.
بیدختی نژاد بیان کرد: تصویب آیین نامه تعاملی شرکت مخابرات ایران و شرکت های ندا براساس بررسی های به عمل آمده و مطالعات انجام شده از وضعیت ارائه خدمات عمومی انتقال داده ADSL، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکل گرفت.
رییس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: در این آیین نامه بیش از 70 درصد نقطه نظرات PAP ها برای عدم وجود رویه ها و دستورالعمل های شفاف در تعاملات بین دارندگان پروانه با مخابرات و مشکلات عدیده که روند واگذاری و توسعه خدمات ADSL را با کندی مواجه کرده اعمال شده است.
وی با اشاره به خصوصی سازی مخابرات و الزام این شرکت برای همکاری با بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات ADSL در کشور خاطر نشان کرد: رضایتمندی مصرف کننده زمانی شکل می گیرد که اصل رقابت پذیری میان اپراتورها حفظ شود.

منبع:‌سیتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو